Welcome/Wilkommen in Windhoek (Namibie) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Welcome/Wilkommen in Windhoek (Namibie) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Welcome/Wilkommen in Windhoek (Namibie)

Door: Bas & Sharan

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

09 September 2014 | Namibië, Windhoek

We zijn inmiddels in Windhoek, de hoofdstad van Namibië. Vanaf Kaapstad was het zo’n 2 uur vliegen. Heel spectaculair is de stad niet, maar wel opvallend zijn de verwijzingen naar het Duitse koloniale tijdperk. Dit zie je bijvoorbeeld terug in straatnamen (ons hotel ligt aan de Heinitzburg street) en de kerk op bijgaande foto heet de Christuskirche.

We hebben vandaag ook onze auto voor de komende drie weken opgehaald, een witte Toyoto Corolla. De eerste kilometers zijn vandaag al gemaakt, maar morgen mag hij zich echt warm gaan draaien met 288 kilometer op de planning. Volgende stop is het noordelijk gelegen Waterberg Plateau Park.

• 09 September 2014 - 22:34

Helen En GR:

Windhoek is zelf inderdaad niet zo veel aan. Succes met de Corrola, wij hadden een beige Etios, echt vreselijk haha. Veel plezier op safari! Waterberg park kennen wij niet, maar ziet er op google mooi uit! ;)