Spelen in de zandbak - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Spelen in de zandbak - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Spelen in de zandbak

Door: Bas & Sharan

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

21 September 2014 | Namibië, Swakopmund

Ja, Swakopmund is inderdaad een behoorlijk toeristisch en Duits plaatsje, maar we hebben eigenlijk meer tijd doorgebracht in de aangrenzende woestijn, dan in het stadje zelf!

Zaterdag zijn we namelijk quad gaan rijden in de woestijn. Met een groepje van 8 personen zijn we ons onder leiding van een gids lekker uit gaan leven in het zand. Naast ons kwam er nog een jongen uit Nederland, verder een Amerikaan, een Duits koppel en een Russisch koppel. Het was een hele gezellige groep, met allemaal mensen van ongeveer onze leeftijd en we hebben veel lol gehad.

Op zondag hebben we de ‘living desert tour’ gedaan, waarbij de zeer gepassioneerde, blootsvoetse gids Chris ons het leven in de woestijn heeft laten zien. Ongelooflijk wat die man allemaal van onder de grond en uit de meest kleine bosjes weet te toveren aan dieren: slangen, hagedissen, een gekko, spin, kameleon en skink. Nu weten we dus ook waar we gisteren allemaal overheen gereden zijn :-S