Kajakken in Walvisbaai - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Kajakken in Walvisbaai - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Kajakken in Walvisbaai

Door: Bas & Sharan

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

22 September 2014 | Namibië, Walvisbaai

’s Morgens zijn we vroeg opgestaan om vanaf Swakopmund naar Walvisbaai te gaan. Dit is maar een goed half uur rijden, maar we moesten ons om 7:45 uur al melden in de haven om te gaan kajakken.

Bij Pelican Point zit een grote kolonie pelsrobben en die hebben we nu eens niet vanaf het land bekeken, maar vanaf het water. Het zijn van nature erg nieuwsgierige dieren en ze zwemmen dan ook echt met je mee, komen zachtjes bijten in de peddels en met een beetje geluk komen ze zo dichtbij dat je ze zelfs aan kunt raken. Een hele leuke ervaring!

We genieten nog even van de zee, want vanaf morgen trekken we weer zuidelijker landinwaarts. Doel is dan de Sossusvlei, dat onderdeel is van de Namibische woestijn.