Sesriem en Sossusvlei - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Sesriem en Sossusvlei - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Sesriem en Sossusvlei

Door: Bas & Sharan

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

24 September 2014 | Namibië, Solitaire

Gisteren hadden we tijdens het ontbijt in Walvisbaai nog een mooi uitzicht over de lagune waarin een heleboel flamingo’s te zien waren. Na nog even snel wat inkopen gedaan te hebben, begon de redelijk lange rit.

Met radio Namibië door de luidsprekers hebben de 340 kilometer naar Sesriem afgelegd. Onderweg kwamen we nog langs het bord dat de zuiderkeerkring (Tropic of Capricorn) markeert.

Verder hebben we nog een stop gemaakt in het plaatsje Solitaire, dat als we het welkomstbord mogen geloven, 92 inwoners telt.

Vandaag zijn we naar de Sossusvlei/Deadvlei geweest, die in de Namib-woenstijn liggen. De zandduinen zijn hier rood van kleur vanwege de hoge concentratie ijzer in het zand. Heel mooi, maar ook heel warm!

Op de terugweg zijn we nog aan de kant gezet door de politie, omdat we te hard reden. Gelukkig kwamen we er met een waarschuwing vanaf. Morgen maar rustig aan terug richting Windhoek (de hoofdstad van Namibie) rijden dus!

• 24 September 2014 - 22:24

Gerda:

Het is wel een oldtimer Bas.

• 27 September 2014 - 09:17

Helen: