Etosha - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Etosha - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Etosha

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

15 September 2014 | Namibië, Tsumeb

De dag begon al goed bij vertrek uit Tsumeb met het zien van een landschildpad. Het was niet ver rijden naar Etosha, waar we via de oostelijke poort binnen gereden zijn. We zijn in totaal drie nachten, in verschillende kampen, in dit natuurreservaat gebleven. Een keer hebben we een ochtend game drive gedaan met gids, verder zijn we er gewoon zelf met de auto op uit getrokken om dieren te spotten. En wat hebben we vreselijk veel gezien hier! Grote groepen springbokken en zebra’s, maar bijvoorbeeld ook leeuwen, olifanten en zwarte neushoorns. Prachtig! Een beetje pech hadden we nog wel, op de derde dag kregen we namelijk een lekke band. Onder het toeziend oog van zo’n 15 olifanten hebben we deze snel verwisseld.

Via de zuidelijke poort zijn we vanmorgen Etosha uit gereden en we zitten nu in het plaatsje Outjeo. In een plaatselijke garage kijken ze of onze band te repareren is. Zodra dat gedaan is gaan we verder naar de eindbestemming van vandaag: een cheeta-farm in Kamanjab.

• 15 September 2014 - 17:17

René :

Ohhh wat een mooie verhalen! Balen van die lekke band, maar je kan hem inderdaad beter verwisseld hebben onder het toeziend oog van 15 olifanten, dan onder het toeziend oog van 15 hongerige leeuwen

• 15 September 2014 - 21:25

Helen:

Jullie hebben wat met lekke banden he? Haha ;)
    Of misschien ligt het ditmaal aan de wegen in Namibië; bij ons destijds twee lekke banden... Gaaf dat jullie veel dieren gezien hebben, het is fijn dat je in Etosha een beetje van je af kan kijken. Veel plezier bij de cheeta's!