Zuid Afrika (Kaapstad dag 1+2) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Zuid Afrika (Kaapstad dag 1+2) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika (Kaapstad dag 1+2)

Door: Sharan & Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

06 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een vliegreis van zo’n 11,5 uur zijn we woensdagavond laat aangekomen in Kaapstad. We hebben hier voor vijf nachten een huis gehuurd en dat bevalt super. Een kort verslag van de eerste twee dagen:

Dag 1
Vanaf de haven in Kaapstad kun je in zo’n 45 minuten naar Robben Eiland varen. Hier hebben we eerst een tour gedaan met een bus over het eiland en later kregen we nog een rondleiding in de gevangenis zelf door een ex (politieke) gevangene. Uiteraard hebben we ook de cel gezien waar Nelson Mandela gezeten heeft. ’s Avonds onze eerste braai gehouden (bij het huis zitten ook twee Weber barbecues, die vroeger erom gebruikt te worden!).

Dag 2
Met een huurauto hebben we de omgeving van Kaapstad verkend. Net buiten de stad begint al een schitterende route. Allerlei kustdorpjes in een verder uitgestrekt berglandschap met mooie vergezichten en stranden. We zijn naar Kaap de Goede Hoop gereden, het meest zuidwestelijke puntje van het Afrikaanse continent. Onderweg hebben we ook nog allerlei wilde dieren gezien, zoals pinguïns, struisvogels en een baviaan. Geslaagde dag!

• 07 September 2014 - 15:12

Gert-Ruben En Helen:

Superrrrrrrr! Gek om te bedenken dat wij exact twee weken voor jullie precies hetzelfde deden :)) (willen weer terug!) Geniet ervan, wij gaan jullie zeker volgen!